Klanttevredenheid- en NPS onderzoek
Je kracht als input voor marketing
Weet jij wie je fans zijn en waarom ze je aanbevelen? Wat is de Net Promoter Score van jouw bedrijf? Wat zijn de drivers voor promoters om je aan te bevelen? Waar ben je altijd goed in en wat is het fundament van je bedrijf? School of Insights kan inzicht geven in wie je promotors zijn en waarom. De inzichten in je kracht en sterke punten leveren goede input op voor marketing. Daarnaast werkt de focus op je sterke punten positief op je team en je bedrijf. En een positieve focus merkt ook jouw klant! Naast de Net Promoter Score kunnen we ook op andere manieren inzicht krijgen in de tevredenheid van je klanten.
Wat is het?
Een (kwantitatief) online onderzoek onder jouw doelgroep met inzichten, conclusies en aanbevelingen.
Wat levert het op?
- Je weet wie je promoters zijn en waarom.
- Inzicht in je sterke punten en kracht.
- Heldere conclusies en aanbevelingen die je kunt gebruiken als input voor je marketing.
- Enthousiasme binnen je team en organisatie door de focus op je promoters (wat doe je (heel) goed).
- Inzicht in de tevredenheid van je klanten, waarmee je verbeteringen kunt doorvoeren.
- Inzicht in waar jouw klant behoefte aan heeft zodat je producten en / of diensten kunt aanpassen.
- Je klanten waarderen het dat je naar ze luistert.
- Een klanttevredenheid-rapport dat gebruikt kan worden voor ISO-certificering.
Voorbeelden van projecten
- Klanttevredenheid en NPS
- Dealer tevredenheid
- Bezoekers tevredenheid
- Gebruikerstevredenheid
School of Insights kan het volledige onderzoek uit handen nemen of een deel ervan. Alle onderzoeken zijn maatwerk en afgestemd op jouw wensen. Voor het uitvoeren van onderzoek werkt School of Insights met verschillende tools. Het presenteren van de inzichten kan bijvoorbeeld in jouw eigen Powerpoint huisstijl, in een infographic of een animatie. We kijken wat past bij jouw doelgroep.
Spiegelonderzoek
Hoe schatten medewerkers de tevredenheid van klanten in? Overschatten ze de klanttevredenheid of zien ze juist heel goed waar de pijnpunten zitten?
School of Insights kan naast tevredenheidsonderzoek onder klanten een spiegelonderzoek uitzetten onder medewerkers.
Dit verhoogt de betrokkenheid van medewerkers bij klanttevredenheid en laat zien of er een gap is tussen hoe medewerkers de tevredenheid van klanten ervaren.
Aan de slag: stappenplan NPS-onderzoek
Wil je weten welke stappen nodig zijn voor het uitvoeren van de Promotermeter? Wat wordt er van jou verwacht, wat doet School of Insights en wat is de doorlooptijd? Lees dan het stappenplan Net Promoter Score onderzoek.
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Lore: 06-48173129 of .