B2B
Voor B2B-bedrijven is het belangrijk om jaarlijks of continu de tevredenheid en behoeften van hun klanten te meten. Zakelijke relaties hebben weinig tijd en zijn lastig te bereiken. Het aantal relaties is soms niet zo groot of de respons is laag. Maar ook dan kun je veel inzicht halen uit onderzoek.
School of Insights werkt met korte vragenlijsten en weet de doelgroep goed te bereiken. Het gaat niet om de grote aantallen, maar de inzichten die je kunt halen uit de feedback die de klanten jou geven.
Klanten waarvoor School of Insights onderzoek heeft uitgevoerd onder zakelijke relaties: Mammoet, ERIKS, Gemnet, KPN Wholesale, KPN Zakelijke Markt, Van Galen Klimaattechniek, Dr. Weigert, Wassenburg Medical, Vabi en QYN.
Lees hier meer over de verschillende typen onderzoek waar School of Insights mee kan helpen:
- Kanttevredenheid- en NPS onderzoek
- Imago- en naamsbekendheidonderzoek
- Innovatie-en behoefte onderzoek
Een van mijn klanten is Joris Oomen van QYN. Het bedrijf is actief in een nichemarkt en heeft daarin een groep zeer betrokken zakelijke klanten. Joris is business developer en verantwoordelijk voor het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. QYN voert jaarlijks een Net Promoter Score-onderzoek uit, waarin ook de behoeften van klanten worden meegenomen. QYN heeft een kleine groep klanten, maar haalt toch veel inzichten uit het onderzoek. Lees in de blog: Hoe Joris met een kleine groep klanten veel inzichten uit klantonderzoek haalt.