Behoefteonderzoek en innovatie
Producten en diensten die je klanten willen
Heb je een nieuw idee voor een product of dienst en wil je graag weten wat je klanten ervan vinden? Of ben je op zoek naar nieuwe ideeën om je producten en diensten uit te breiden? Wil je weten waar je klanten behoefte aan hebben? Of wil je graag inzicht in de mening van burgers en/of omwonenden? School of Insights zoekt het voor je uit. Door bijvoorbeeld onderzoek onder promoters van je bedrijf weet jij straks waar je innovatiekansen liggen.
Wat is het?
Een (kwantitatief) online onderzoek onder jouw doelgroep met inzichten, conclusies en aanbevelingen. Het online onderzoek kan aangevuld worden met groepsdiscussies of interviews (kwalitatief onderzoek).
Wat levert het op?
- Je krijgt ideeën van je klanten voor innovatie.
- Je weet waar je klant behoefte aan heeft.
- Je weet hoe klanten tegenover nieuwe producten of diensten staan.
- Stuurinformatie zodat je betrouwbare beslissingen kunt nemen.
- Aansluiten op de behoefte van jouw klanten levert meer tevreden klanten op.
- Je klanten waarderen het dat je naar ze luistert.
School of Insights kan het volledige onderzoek uit handen nemen of een deel ervan. Alle onderzoeken zijn maatwerk en afgestemd op jouw wensen. Voor het uitvoeren van onderzoek werkt School of Insights met verschillende tools. Het presenteren van de inzichten kan bijvoorbeeld in jouw eigen Powerpoint huisstijl, in een infographic of een animatie. We kijken wat past bij jouw doelgroep.
Voorbeelden van projecten
- Behoefte onder potentiële doelgroep aan een nieuw product
- Gebruikers- en behoefte onderzoek van een bepaalde test
- Onderzoek naar nieuwe concepten
- Behoeften van klanten op het gebied van aankopen en bezorging