Onderwijs
Ben jij manager of werk je in de marketing en communicatie op een ROC, Hogeschool of Universiteit en ben je op zoek naar nieuwe kansen in de markt?
School of Insights faciliteert hierbij met onafhankelijk onderzoek. Het is belangrijk om feeling te houden met de markt en inzicht te hebben in de tevredenheid van scholieren, studenten en ouders. School of Insights helpt met:
- Inzicht in de tevredenheid van leerlingen, studenten en/of ouders
- Inzicht in de potentie van (nieuwe) opleidingen
- Geografische weergave van leerlingenpopulatie en potentie in wervingsgebieden
- Inzicht in het studiekeuze gedrag
- Inzicht in imago en naamsbekendheid
School of Insights werkt met aantrekkelijke & korte vragenlijsten, heeft toegang tot de doelgroep en geeft direct bruikbare adviezen.
School of Insights werkt ook voor o.a.: Hogeschool Utrecht, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Inholland, ROC Top, Platform VMBO en de Vrije Universiteit.
Voorbeelden van projecten:
- Marktonderzoek naar een nieuwe internationale opleiding
- Imago onderzoek onder scholieren en decanen
- Berekenen van relatieve marktaandelen en de marktpotentie van opleidingen
- Opzetten en inrichten van een studentenpanel
- Marktonderzoek naar de dalende instroom van een opleiding
Patrick Pijnenburg, Adviseur Onderzoek & Analyse Hogeschool Inholland: “Door haar ruime ervaring aan opdrachtgeverskant en specifiek in onze branche, weet Lore snel het doel van het onderzoek helder te krijgen en te komen tot een vragenlijst. Ze begrijpt de context waar ik dagelijks mee te maken heb, wat meehelpt in de doorvertaling naar concrete adviezen. Een voordeel dat ze zelfstandig werkt, is dat zij mijn aanspreekpunt is gedurende het hele traject, in tegenstelling tot de wat grotere bureaus waar je na goedkeuring van de offerte soms te maken krijgt met een wat minder ervaren projectleider.”