Klanten aan het woord
Werkstijlonderzoek bij Corporate Facility Partners
Corporate Facility Partners helpt bedrijven en organisaties bij het winstgevend verduurzamen van organisatie en gebouw(en). Eén van de middelen die CFP hiervoor gebruikt, is het werkstijlonderzoek.
Roos Roostee, consultant: “Bij een werkstijlonderzoek verzamelen we input om een optimale werkomgeving te realiseren. Dat wil zeggen: we verzamelen de gegevens en wensen voor de werkomgeving, de IT-middelen en HR-gerelateerde aspecten. Het resultaat van een werkstijlonderzoek is een beeld van een optimale verdeling van soorten werkplekken en ruimte-inrichting, zodat iedere afdeling en functie optimale ondersteuning krijgt. Het werkstijlonderzoek is ook een goed middel om draagvlak te creëren bij de klant en de toekomstige gebruikers van de werkomgeving.”
New Business Research heeft inmiddels 10-tallen metingen onder honderden medewerkers verricht voor CFP. Roos Roostee over New Business Research: “New Business Research is altijd op tijd, flexibel en houdt zich aan afspraken. Heel fijn om mee samen te werken. Mede door de metingen van New Business Research kunnen wij bedrijven helpen met het realiseren van een optimale werkomgeving.”
NPS-onderzoek voor de publieke sector
N3Wstrategy is een consultancybureau dat bedrijven helpt met continu groeien van een product- en aandeelhoudersgerichte organisatie naar een klantgedreven en mensgerichte organisatie. N3Wstrategy heeft in 2013 samen met het Ministerie van Binnenlandse Zaken een NPS-instrument ontwikkeld voor de Publieke Sector (NPSPS).
Nils Schmeling, managing partner van N3WStrategy: “Via een ultrakorte vragenlijst krijgen overheden direct-hanteerbare inzichten om de dienstverlening aan hun klanten te verbeteren. Klanten én de interne organisatie voelen zich serieus genomen en dat stimuleert klantgerichtheid. Meer effect in minder tijd.”
New Business Research heeft in 2013 voor 4 verschillende overheidsinstanties de NPSPS-meting uitgevoerd. Nils over NBR: “New Business Research hebben wij betrokken bij het opzetten van de NPSPS-metingen, omdat NBR in staat is om hands-on de vraag achter de vraag te ontdekken. Maar het allerbelangrijkste voor ons is de vertrouwensband, waardoor wij Lore graag in direct contact brengen met onze klanten als onderdeel van onze dienstverlening.”
Internationaal Net Promoter Score onderzoek
Hanne van Elsen, Group Product Development Director ERIKS: “NBR heeft een internationaal NPS onderzoek voor ons uitgevoerd. Ik waardeer de professionaliteit, resultaatgedrevenheid en punctualiteit van NBR en het is heel prettig samenwerken met Lore. Met de resultaten van de onderzoeken kunnen we verbeterplannen per regio op te stellen.”
Net Promoter Score onderzoek onder zakelijk klanten van Mammoet
Theo Kroese, Global Head of Marketing & Communication: “New Business Research is snel, flexibel, ter zake en kundig. Daarnaast ben ik zeer tevreden over de prijs/kwaliteit. Het onderzoek heeft ons een goed startpunt opgeleverd voor regelmatig onderzoek en inzicht in hoe klanten ons en ons merk ervaren”.
Behoefte onderzoek Stichting Vitaal Bedrijvig Veghel onder leden van ondernemersverenigingen
Lida van Tilburg, Directeur Beaumont Communicatie en Management: “Lore heeft een behoefte onderzoek uitgevoerd voor een van onze opdrachtgevers, Stichting Vitaal Bedrijvig Veghel. Met het onderzoek is achterhaald wat de wensen zijn van de leden van ondernemersverenigingen ten aanzien van de stichting. Het onderzoek heeft ons veel waardevolle inzichten gegeven. De resultaten van het onderzoek hebben wij gebruikt als input voor een sessie over toekomstvisie van de stichting. Het rapport en de presentatie was direct bruikbaar waardoor wij ons konden richten op de advisering over de toekomst van de stichting.”
Behoefte onderzoek naar een nieuwe opleiding
Patrick Pijnenburg, Adviseur Onderzoek & Analyse Hogeschool Inholland: “Door haar ruime ervaring aan opdrachtgeverskant en specifiek in onze branche, weet Lore snel het doel van het onderzoek helder te krijgen en te komen tot een vragenlijst. Ze begrijpt de context waar ik dagelijks mee te maken heb, wat meehelpt in de doorvertaling naar concrete adviezen. Een voordeel dat ze zelfstandig werkt, is dat zij mijn aanspreekpunt is gedurende het hele traject, in tegenstelling tot de wat grotere bureaus waar je na goedkeuring van de offerte soms te maken krijgt met een wat minder ervaren projectleider.”