Over School of Insights
Lore: “Organisaties nieuwe inzichten geven vind ik het leukste aan dit vak! Na mijn studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Twente heb ik 4 jaar voor de Hogeschool Utrecht gewerkt. Eerst als communicatieadviseur, maar ik merkte al snel dat ik marktonderzoek nog veel interessanter vond. De laatste 2 jaar heb ik me voornamelijk beziggehouden met marktanalyses en onderzoek naar studiekeuzegedrag.
Daarna heb ik de overstap gemaakt naar een commercieel bedrijf en ben ik als marktonderzoeker bij Agis Zorgverzekeringen/ Achmea gaan werken. Bij Agis voerde ik onderzoek uit, gaf ik advies naar aanleiding van de resultaten, werkte ik samen met onderzoeksbureau’s en deed ik veel analyses. Een mooie ervaring om binnen zo’n groot bedrijf met het vak bezig te zijn.
Ondernemen
Na 4,5 jaar Agis/Achmea was het tijd voor een nieuwe uitdaging en wilde ik meer bedrijven helpen met wat ik kan. In 2012 ben ik gestart als zelfstandig ondernemer en werd ik business partner van Faxion. Een jaar later heeft Faxion me de kans aangeboden om zelfstandig verder te gaan én klanten over te nemen. Het begin van New Business Research.
School of Insights
In 2019 heeft New Business Research een nieuwe naam gekregen: School of Insights. Inzicht waarmee jij impact hebt op je organisatie dat is waar School of Insights voor staat. Dit kan inzicht zijn in je markt en je klanten, maar ook in jezelf. Inzicht geven, daar word ik enthousiast van en wil ik zoveel mogelijk bedrijven mee helpen.”
Meer weten?
Bekijk mijn profiel op LinkedIn voor mijn werkervaring en CV.
Ik schrijf regelmatig voor Frankwatching over onder andere mobile research, communities en social media research.
Op mijn blog lees je inspirerende verhalen over het krijgen van klantinzicht.
Een kijkje in mijn privé leven? Lees het artikel over de combinatie van werk en privé van mij en mijn gezin in de NRC
Lid van
School of Insights is lid van de MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research), de Nederlandse brancheorganisatie van bedrijven en instellingen die zich bezighouden met marktonderzoek. School of Insights houdt zich aan de gedragscode van de MOA en de internationale gedragscode voor marktonderzoek.
Partners
School of Insights werkt met talentvolle mensen (op universitair niveau) die op een slimme manier meedenken. Je schakelt altijd direct met experts die luisteren naar jouw vraag.
Annet Kuil van Audizza werkt met mij samen aan rapportages en marketingadviezen. Daarnaast coördineert Annet grote projecten. Annet is enthousiast en zorgt altijd voor een kritische blik. We werken al sinds 2007 samen.
Lidwien van de Ven is kwalitatief onderzoeker. Lidwien zorgt voor de diepgang en ik voor de kwantitatieve onderbouwing. Lidwien heeft voor diverse onderzoeksbureau’s gewerkt en heeft heel veel ervaring met groepsdiscussies en interviews. Lidwien zorgt er voor dat de inzichten gaan ‘leven’.
Hille Pas is een zeer ervaren kwantitatief marktonderzoeker en heeft veel ervaring in de FMCG zoals bij Schweppes International Limited. Hille is zeer klantgericht en persoonlijk. We helpen elkaar met grote onderzoeksprojecten.
Stephan van Velthoven is een zeer ervaren marktonderzoeker met jarenlange ervaring als research director bij onderzoeksbureaus Ipsos en Team Vier. Stephan is gespecialiseerd in media onderzoek en daar zet ik Stephan dan ook graag voor in.
Marly Wierckx maakt ingewikkelde rapportages en analyses voor mij. Marly heeft bij diverse onderzoeksbureau’s gewerkt en is analytisch heel sterk.
Bas Delmee is een zeer ervaren kwalitatief marktonderzoeker en heeft veel ervaring met de jongeren doelgroep en weet veel van trends. Wanneer er zowel kwantitatief onderzoek als kwalitatief onderzoek nodig is bundelen we onze krachten.
Hans van der Ende is een statisticus in hart en nieren. Met Hans werk ik aan marktkansen voor marketing-en communicatieafdelingen van hogescholen.
Peter Mulder is een zeer ervaren marktonderzoeker met jarenlange ervaring bij Intomart GFK en bureau onderzoeker van het jaar in 2010. Peter doet projecten voor mij waar een echte specialist voor nodig is.
Michel Louis is illustrator en weet saaie informatie op een leuke manier te presenten met infographics en animaties.