Iedereen heeft het in de media kunnen lezen; de dopingschandalen. De ene onthulling na de andere volgen elkaar op. Het geeft een nare nasmaak aan de prestaties van de renners. Mijn man gaat deze zomer meedoen aan een IronMan, een hele triatlon. Dit is 3.8 kilometer zwemmen, 180 kilometer fietsen en een hele marathon lopen. Al met al een kleine 10 uur achter elkaar topsport. Dit vergt zoveel van je lichaam dat ook daar vast doping wordt gebruikt. Maar dit is geen eerlijke manier om te winnen, uiteindelijk val je waarschijnlijk door de mand en krijg je op zijn minst last van je geweten. Mijn man gaat voor goed presteren zonder doping. Ook voor bedrijven is dit mogelijk.
Goed presteren op een oneerlijke manier
Er zijn veel bedrijven die goed willen presteren, maar dit niet op een ‘eerlijke’ manier doen. Ze beloven veel, maar maken het niet waar. In eerste instantie kunnen klanten erg enthousiast zijn, maar als de verwachtingen niet worden waargemaakt haken klanten snel af. Denk bijvoorbeeld aan beloofde forse rendementen op investeringen – die uiteindelijk verdampt zijn door het wegsluizen via schimmige bv-constructies. Het aan het licht komen van schandalen kan erg schadelijk zijn voor bedrijven.
Goed presenteren met een uitstekend product en service
Goed presenteren zonder ‘doping’ kan wel. Afgelopen maand heb ik een NPS onderzoek uitgevoerd voor een internationaal bedrijf in de transport industrie. Zij hebben een uitzonderlijk hoge Net Promoter Score van boven de 60%. Het succes van dit bedrijf is het uitstekende product, de kennis en expertise van het personeel, de professionele houding van het personeel en de service. De combinatie van het leveren van een erg goed product en goed personeel met uitstekende service, maakt dat het bedrijf een ijzersterk merk is en klanten het bedrijf aanbevelen. En ondanks de sterke positie in de markt luistert dit bedrijf naar de behoeften van klanten en staat open voor verbeteringen, waardoor ze nog beter kunnen presteren.
Wil jouw bedrijf ook goed presteren zonder ‘doping’?
Zorg dan voor een uitstekend product of dienst gericht op een specifieke doelgroep, goed personeel en een uitmuntende service. Straal uit wie je bent en waar je voor staat en handel eerlijk. Zorg ervoor dat je een betrouwbare partner voor je klanten bent. Door de juiste mentaliteit kun je goed presteren op een eerlijke manier en krijg je echte fans. Tot slot bereik je de top door te blijven leren van onder andere je klanten, hier is geen doping voor nodig.
En ik hou jullie op de hoogte of het mijn man lukt om de top te bereiken zonder doping!
Geef een reactie