Ik zit klaar voor de tweede dag van de MIE. Vandaag start ik de dag met een presentatie van EDM: van Big Data naar Smart Marketing. EDM ziet nog niet zo de toegevoegde waarde van social media in. EDM: “er wordt minder over je gesproken op social media dan je denkt en de waarde van social media om klantprofielen te verrijken is minder dan verwacht”. Toch denk ik dat daar zeker wel kansen liggen!
Bij de presentatie van Friesland Campina en Beautiful Lives kreeg ik een toetje. Het ging over het meenemen van de context in kwalitatief onderzoek. Ik ben het er helemaal mee eens dat dit belangrijk is en meer inzichten oplevert.
Lekkere broodjes en healty food tijdens de lunch. Dit gaat er bij mij en Roel Verschoor van Achmea goed in.
Roel Verschoor Marktonderzoeker van Achmea over de MIE: “elk jaar zijn er twee of drie presentaties die me echt nieuwe inzichten en energie geven. Tijdens de MIE ben ik vooral op zoek naar innovatieve methoden en technieken”.
Tijdens de pauze kom ik twee database mannen tegen. Nars Malestein van Achmea en Stephan de Goede van een automotive bedrijf. Ze praten na over een Big Data presentatie. Ze zijn het er over eens: “Big Data” is de toekomst.
Monique kom ik tegen bij een presentatie over mobiel onderzoek. Monique Westzaan-Smits, Manager Customer Satisfaction bij KPN: “ik vind het vandaag een inspirerende dag op een inspirerende locatie!”
Robert van Ipsos en Ruben van Masc Software met een Google Glass. Ipsos liet een super leuk filmpje zien van de MIE gefilmd met een glass. Ipsos ziet veel kansen voor marketeers en marktonderzoekers van de Google Glass. Bijvoorbeeld: je doelgroep intenser bereiken, meer en makkelijker producten vergelijken, meer social engagement, het interactiever maken van content en/of reclame, toepassingen in de healthcare en product-installatie ervaringen. Ik zie deze kansen ook en denk zeker dat op de MIE 2015 er veel meer mensen met een Google Glass rond lopen.
En ik mocht hem zelf ook even op!
De dag sloot af met een presentatie van IBM over Big Data. Een echt Amerikaans verhaal en ik had af en toe even moeite om bij de les te blijven na twee dagen MIE.
Ook dit jaar waren het weer twee mooie dagen met veel inspiratie, leuke gesprekken en een goed overzicht van wat er speelt en leeft op het gebied van marketing insights en big data.
Geef een reactie