Consumenten
Wie zijn je fans? Wat willen consumenten? Hoe kun je consumenten aan je binden? Wat zijn de kenmerken van je doelgroep? Dat zijn vragen die veel bedrijven bezighouden. Grote bedrijven hebben vaak een afdeling Marktonderzoek of Marketing Intelligence die zich hier dagelijks mee bezighoudt.
School of Insights helpt deze afdelingen door ze werk uit handen te nemen wanneer zij dat nodig hebben. Bijvoorbeeld met analyses van onderzoeken, het veldwerk of het onderzoek volledig uit handen nemen. Voor kleinere bedrijven die geen marktonderzoekers in dienst hebben, is School of Insights de flexibele onderzoeker. School of Insights is voorstander van korte en aantrekkelijke onderzoeken om het geven van feedback voor de consument leuk en makkelijk te maken.
Klanten waarvoor School of Insights onderzoek voor heeft gedaan onder consumente zijn: Siemens Bosch, Pon, Achmea, KPN, Alliander, International Card Services, Toverland, Albert Heijn, United Retail, Bugaboo en POLSPOTTEN.
Lees hier meer over de verschillende typen onderzoek waar School of Insights mee kan helpen:
- Kanttevredenheid- en NPS onderzoek
- Imago- en naamsbekendheidonderzoek
- Innovatie-en behoefte onderzoek
Consumentenonderzoek bij Alliander
Alliander is een van de klanten waarvoor School of Insights/ New Business Research consumentenonderzoek heeft gedaan. Luuk is communitymanager bij Tippiq, een innovatief platform. Hij belde mij met de vraag: “We hebben een heel mooi innovatief plan bedacht, maar wat vinden de gebruikers daarvan?” Ben je benieuwd naar het verhaal van Alliander? Lees verder en leer wat Luuk ontdekte over zijn platform én zijn gebruikers.