School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Hoe Tippiq het nieuwe platform verbetert met feedback van gebruikers

1 april 2015 door Lore Elzinga Reageer

Luuk“We hebben een heel mooi innovatief plan, maar wat vinden de gebruikers daarvan?” Met deze vraag belde Luuk mij op. Luuk is community manager bij Tippiq, een innovatief platform. Luuk zat vol vragen. Zijn platform is volop in ontwikkeling en wordt vast succesvol. Toch? Maar zijn de gebruikers tevreden? Waar lopen ze tegenaan? Wat kan beter? Luuk wilde er alles over weten. Of ik hem erbij kon helpen, wilde hij weten van mij. Dus gingen we samen aan de slag. Binnen een maand wist Luuk hoe het zat. Ben je benieuwd? Lees dan door en leer wat Luuk ontdekte over zijn platform én zijn gebruikers.

Een go voor Tippiq

Het concept is goed. Het bleek dat mensen enthousiast zijn over het platform en er behoefte is aan de aangeboden diensten. Luuk: “naar aanleiding daarvan hebben we besloten om door te gaan en het platform verder te ontwikkelen. De eerste versie is heel erg lean (lees: ‘houtje touwtje’) ontwikkeld omdat we niet wisten of het überhaupt in behoeften ging voorzien. Nu bouwen we een stabiel platform.”

Maar de gebruikersvriendelijkheid kan beter

De behoefte is er, maar de beleving rondom het platform kon beter. Een belangrijk verbeterpunt was de gebruikersvriendelijkheid. Luuk: “op basis van de inzichten uit het onderzoek hebben we een switch gemaakt in de manier van presenteren van de informatie. In plaats van op een traditionele manier de berichten naar een inbox sturen is het nu een overzichtelijke stream van informatie. Daarnaast hoeven bezoekers niet meer in te loggen. Hierdoor heb je meer overzicht en krijg je geen losse mails meer.”

En men wil meer informatie

Daarnaast had het platform nog te weinig body doordat er heel veel informatie nog niet beschikbaar was. Luuk: “inmiddels zijn we meer landelijke lokale diensten aan het aansluiten waardoor het platform meer toegevoegde waarde krijgt. En ook lokaal zoeken we naar initiatieven die het platform vullen. Dit is ook belangrijk voor mensen”.

Op weg naar Tippiq 2.0

Luuk: “door gebruikers te betrekken konden we beslissen om verder te gaan met ontwikkelen en wisten we wat we moesten verbeteren. In Tippiq 2.0 zijn veel verbeteringen te zien. En natuurlijk vragen we ook nu de gebruikers weer naar hun mening. Zo blijven we continu verbeten op weg naar een platform waar mensen op zitten te wachten”

Eind 2014 is het nieuwe platform Tippiq gelanceerd. Tippiq, een initiatief van netbeheerder Alliander, is een platform waarbij je op de hoogte blijft van wat er gebeurd rondom je huis. Tippiq bundelt praktische informatie over lokale initiatieven van de gemeente, politie, netbeheerder, buurtbewoners, en heel veel anderen. Kijk voor meer informatie over Tippiq op www.tippiq.nl

Wil jij ook weten wat betrokkenen vinden van jou (nieuwe) product of dienst om beter te kunnen beslissen, verbeteren en vernieuwen? Neem voor meer informatie contact op met Lore Elzinga (lore@localhost)

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl