School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor mensen met een druk leven
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Infographics zelf maken of uitbesteden?

17 juli 2013 door Lore Elzinga Reageer

MetenDeze vakantie viel me iets grappigs op bij mijn zoon en dochter. Mijn zoon (4 jaar) was de hele dag in de weer met een duimstok (van opa). Hij ging alles in het huisje opmeten. En mijn dochter was in de weer met “centjes”. Muntjes in haar zak stoppen en er mee willen betalen in de winkel. Zou mijn zoon het meten van mij hebben en later ook veel gaan meten? En wordt mijn dochter later misschien accountant?

Ze doen in ieder geval waar ze geïnteresseerd en goed in zijn, zelfs al op jonge leeftijd. Dat is leuk om te zien. Voor marktonderzoekers, marketeers en ondernemers is het ook belangrijk om te doen waar je goed in bent. Dit geeft de meeste voldoening en energie. Een voorbeeld hiervan is het maken van een infographic. Om de kosten te drukken gaan veel marktonderzoekers en marketeers hier zelf mee aan de slag. Maar is dat waar jouw kracht ligt?

Een goede infographic maken is een vak apart

Waar bedrijven mee worstelen is dat ze opzoek zijn naar hoe ze data kunnen visualiseren, maar het inschakelen van een grafisch ontwerper brengt  kosten met zich mee. Marketeers en marktonderzoekers gaan er daarom soms zelf mee aan de slag, maar hebben vaak weinig tot geen ervaring met grafische vormgeving. Ze zijn meer data gericht. Daarom is het verstandig om altijd een grafisch ontwerper te betrekken bij de ontwikkelingen van een infographic of andere grafische data. Het liefst een ontwerper met zowel kennis van data als design. Dit is nodig om de data op een aantrekkelijke, begrijpelijke en duidelijke manier weer te geven. Alleen op deze manier voegt het visualiseren echt waarde toe. Daarnaast kunt jij je richten op waar je talenten liggen.

Weinig budget?

Het is niet nodig om voor elk onderzoek een grafisch ontwerper in te schakelen.  Met slimme oplossingen en eenmalige ontwerpen is het zelfs mogelijk met een beperkt budget. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een set iconen te laten ontwerpen die je vaker kunt gebruiken of vast ontwerp waarbij jezelf de data kunt aanpassen.

NBR werkt samen met grafisch ontwerpers. De combinatie van mijn ervaring met data en de ervaring van de grafisch ontwerper met design, maakt dat we tot slimme oplossingen met mooie resultaten kunnen komen. En we blijven beide doen waar we goed in zijn! Doe dat ook!

Wil je ook eens bespreken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? Neem dan contact met mij op.

 

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Vis jij de vijver met potentiële studenten leeg? In 3 stappen inzicht in de wervingspotentie van opleidingen
  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl