School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • Thuis Onderwijs Monitor
    • Promotermeter
    • Reputatie-scan
    • De Productinnovator
  • Werkwijze
  • Klanten
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Downloads
  • Over mij
  • Blog
  • Contact

Klantpanel les 4: doorbreek het patroon

14 mei 2013 door Lore Elzinga Reageer

KlokSinds dit jaar heb ik een business-coach. Als zelfstandig ondernemer helpt het mij om te groeien. Je komt samen op nieuwe ideeën, het helpt je om uitdagingen aan te gaan en nieuwe vaardigheden aan te leren. En zelfs om patronen te doorbreken. Mijn inbox zat bijvoorbeeld altijd vol en ik archiveerde nooit, dat vond ik teveel tijd kosten. Door coaching en het lezen van een boek heb ik nu vrijwel een lege inbox en weet ik precies welke mails ik nog moet afhandelen. Door te investeren in deze verandering werk ik nu nog effectiever.

Routine kost het minste tijd

Ook voor bedrijven en organisaties is het van belang om af en toe patronen te doorbreken. Iedereen kent het. Je hebt zo vaak iets op een bepaalde manier gedaan, dat je er gewend aan bent geraakt. Je hoeft er minder bij na te denken en het gaat bijna vanzelf. Eigenlijk weet je dat het best eens leuker, anders of beter zou kunnen. Maar je hebt er geen tijd voor of maakt er geen tijd voor.

Eigenlijk zou je wel meer interactie willen, maar…

Ook bij een klantpanel sluipt de routine er al snel in. Klanten hebben aangegeven dat ze mee willen denken dus de respons op de onderzoeken is meestal nog vrij hoog. Geen reden voor verandering zou je zeggen, maar eigenlijk zou je wel meer interactie willen met je klanten. Bijvoorbeeld via een community. Of eens een keer een vragenlijst uitsturen met spelelementen (gamification) er in. Als een andere methode je meer oplevert, maak er dan werk van! Kies voor 100% inzicht en niet voor minder.

Hoe doorbreek je de routine van het klantpanel?

Zou je wel willen veranderen, maar heb je onvoldoende tijd of budget? Dat kan geen bezwaar zijn. In goed onderzoek wat echt inzicht oplevert moet je nu eenmaal investeren. Kortom: doorbreek het patroon en ga niet voor de 7, maar voor de 10! Hoe? Ben je ervan bewust dat je onderzoek geroutineerd uitvoert en denk er over na wat vernieuwing je kan opleveren. Kom je uit jezelf niet in actie? Zoek dan een hulpmiddel (zoals een coach) die je er aan blijft herinneren. Succes met het doorbreken van jouw patronen!

 

 

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Wat B2B-klanten willen in 2021: klantcontact net zo belangrijk als kwaliteit
  • Impact met NPS-onderzoek: verander door de ogen van de klant
  • Cijfers zijn nooit objectief
  • 2021: persoonlijk, emotie, aandacht en waarde
  • Op zoek naar de stem van je doelgroep: in 4 stappen naar succesvolle burgerparticipatie

Tag Cloud

aanbevelen analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2021 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl