School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor mensen met een druk leven
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Snel klantinzicht door heldere afspraken

22 juli 2013 door Lore Elzinga Reageer

PlannenVlak voordat ik op vakantie ga krijg ik een mail van Thomas. Hij wil in september starten met het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. Voor de vakantie heeft hij nog twee vragen: “wat verwacht je van mij?” en “welke stappen doorlopen we met welke planning?”. Hier geef ik hem nog voor mijn vertrek antwoord op.

Planningen en afspraken worden niet nagekomen

Deze twee vragen krijg ik vaak van opdrachtgevers, het is dus belangrijk om heldere afspraken te maken. Niet altijd zijn de afspraken duidelijk. Onderzoeksprojecten leveren soms vertraging op doordat de planning vaag is en het niet duidelijk is wat van wie wordt verwacht. Bureau’s komen soms planningen of afspraken niet na of opdrachtgevers leveren niet op tijd de gegevens aan. Dit kan irritatie opleveren waardoor het project mogelijk minder oplevert. En dat is zonde.

Een snelle doorlooptijd door duidelijkheid

Wanneer er heldere afspraken zijn over de verantwoordelijkheden en de planning én beide partijen houden zich eraan, dan kun je onderzoek doen binnen enkele weken of soms nog sneller. Daarnaast is het een prettige manier van samenwerken omdat beide partijen weten waar ze aan toe zijn.

Snel klantinzicht voor Thomas

Ik stuur Thomas een overzicht met wat er moet gebeuren, wie wat doet en wanneer. Thomas hoeft zich alleen bezig te houden met het reviewen van de vragenlijst,  de uitnodiging en het aanleveren van het onderzoeksbestand. “Dat is duidelijk en niet veel werk voor mij” zegt Thomas. Ik laat hem weten dat als we ons beiden aan de afspraken en planning houden hij het rapport binnen 3 weken binnen heeft. Waar Thomas erg blij mee is; zo kan hij de resultaten nog meenemen in het MT die maand!

 

 

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Vis jij de vijver met potentiële studenten leeg? In 3 stappen inzicht in de wervingspotentie van opleidingen
  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl