School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor mensen met een druk leven
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Waar blijft de tijd? Maak en gun jezelf tijd

10 juli 2013 door Lore Elzinga Reageer

BellwaldDe vakantie is begonnen. Zaterdag zijn we vertrokken richting Zwitserland. Op naar het kanton Wallis om uit te rusten, te wandelen, leuke dingen te doen, lekker te lezen en niet te vergeten te genieten van de rust. Ons uitzicht op het balkon is heerlijk rustgevend. Even geen deadlines en stress. Als ik daar zit neem ik me elke keer voor om ook thuis meer van deze rustmomenten te pakken. Het brengt me op nieuwe ideeën en geeft me energie. Maar eenmaal thuis ben ik dat al snel weer vergeten. Ik neem me deze keer voor om een foto van het uitzicht bij mij werkplek thuis op te hangen. Elke dag even tijd maken en het mezelf gunnen. Ik houd jullie op de hoogte of dit lukt!

Van vergadering naar vergadering

Marktonderzoekers, marketeers en ondernemers moeten zichzelf ook af en toe wat meer rust gunnen. Ze stappen van het ene project naar het andere, gaan van vergadering naar vergadering en werken soms tot laat do0r om plannen of rapporten op te leveren. Er is weinig tijd om echt even stil te staan bij het werk, nieuwe dingen te proberen of ontwikkelingen te volgen.

Stil staan bij ontwikkelingen

De afgelopen maanden heb ik lunchlezingen gegeven bij bedrijven over trends in marktonderzoek. Wat ik na afloop elke keer opnieuw te horen kreeg is dat iedereen zo blij was dat ze even tijd hebben gemaakt om stil te staan bij de ontwikkelingen en hier met elkaar er over te brainstormen. Je weet vaak wel zo ongeveer wat er speelt, maar tijd maken om te kijken hoe het toepasbaar is in je werk is moeilijk door de vele deadlines.

Maak tijd

Plan tijd in je agenda, blok uren af en gun jezelf af en toe de tijd om stil te staan bij dingen. Lees een inspirerende blog, bezoek een leuk event of organiseer een iets voor je team bij jou op kantoor. Zoals bijvoorbeeld de lunchlezing trends in marktonderzoek. Hier tijd voor maken maakt je creatiever en geeft je ruimte voor nieuwe ideeën. Dus maak tijd en gun jezelf tijd ook in drukke maanden. Juist dan!

Ben je geïnteresseerd in zo’n lunchlezing? Neem dan contact met me op om samen te bespreken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.

 

 

 

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Vis jij de vijver met potentiële studenten leeg? In 3 stappen inzicht in de wervingspotentie van opleidingen
  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl