School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor mensen met een druk leven
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Het Marketing Insights en Big Data Event in beeld

5 februari 2014 door Lore Elzinga Reageer

batch MIE

Ik ben er klaar voor; de eerste dag van de MIE. Nieuwe kennis opdoen en bijpraten met iedereen uit mijn vakgebied. Ik heb er zin in! In deze plog (short for photo-log) een impressie van de dag.

Miss Marketing

De eerste presentatie waar ik naar toe ga is meteen inspirerend. Marketeers komen van Mars. Consumenten komen van Venus. Miss Marketing: “80% van de vrouwen beslist, maar vrouwen voelen zich vaak onbegrepen door marketeers”. Het advies aan marketeers is: verdiep je meer in het vrouwenbrein!

 

Patrick Pijnenburg

Dan kom ik Patrick Pijnenburg tegen, marktonderzoeker bij het Reumafonds. Patrick over de MIE: “de nieuwste hype is dat big data een hype was. Maar ik geloof wel in big data, begin er alleen klein mee”.

Anders Jansen

De tweede ronde maak ik een goede keuze om naar de presentatie van Flowresulting te gaan. Flowresulting en de Rabobank hadden een inspirerend verhaal over de NPS van balie tot boardroom met een mooie quote: “een klant is meer dan wat hij NIET afneemt”. Deze presentatie heeft de ‘best of MIE award’ gekregen van de dag. En terecht!

 

Annet Kuil

Tijdens de pauze spreek ik met Annet Kuil, campagnemanager bij ICS. De MIE was voor mij: “hoe verdien je aandacht bij 5000 commerciële prikkels per dag, de customer journey (onverminderd relevant) en de klant zelf zijn verhaal laten vertellen.”

Lore Elzinga

Ikzelf bij een presentatie van GMI over mobiel onderzoek. Meest opvallende quote van Dennis Sewberath van GMI: “als je aan online onderzoek doet doe je al aan mobiel onderzoek of je het nu wilt of niet”.

 

Ottelijn Sauveur

Het is ook altijd gezellig met Ottelijn Sauveur, marktonderzoeker in de automotive. Ottelijn over de MIE: “ik ben altijd opzoek naar nieuwe manieren om de klant centraal te stellen. Tijdens de MIE kom ik vaak weer op nieuwe ideeën”.

LinkedIn

De afsluitende presentatie was van Marcel Molenaar, hoofd marketing solutions voor LinkedIn Benelux. Een interessante quote van Marcel: “als je in sales zit betaalt een betaald LinkedIn profiel zich direct uit”.

Weer nieuwe inspiratie, leuke gesprekken gehad en op naar morgen!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Vis jij de vijver met potentiële studenten leeg? In 3 stappen inzicht in de wervingspotentie van opleidingen
  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl