School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

UnividualS verlegt focus na inzicht in behoefte van doelgroep

10 juni 2015 door Lore Elzinga Reageer

Peter en KarlijnWaar ligt de behoefte van zelfstandig professionals?  Dat vroegen Karlijn en Peter -initiatiefnemers van UnividualS- zich af. UnividualS verbindt zelfstandig ondernemers met elkaar. Onder andere door het faciliteren van kantoorruimte. Karlijn had een onderbuik gevoel, maar Peter wilde hier niet blind op varen. Ze vroegen mij om bij de doelgroep te achterhalen of het gevoel van Karlijn klopte.

Bevestiging van gevoel

Karlijn: “ik had een onderbuik gevoel en dat wilden we graag checken bij onze doelgroep. Zijn we echt op de goede weg en waar moet onze focus liggen? We hebben een korte online vragenlijst verzonden naar alle mensen die onze nieuwsbrief lezen. In de vragenlijst hebben we gevraagd naar hoe ze UnividualS waarderen en waar behoeften liggen”

Peter: “het belangrijkste inzicht was dat onze doelgroep, zelfstandige ondernemers, het meest behoefte heeft aan een werkplek en een netwerk.  Een netwerk om andere mensen om je heen te hebben, maar ook om samen te werken en nieuwe opdrachten te werven. Zp’ers hebben minder behoefte aan trainingen, coaching, administratieve en secretariële ondersteuning en gezamenlijke inkoop. Door dit onderzoek weten we nu dat hier onze focus niet hoeft te liggen.”

Andere focus

Karlijn: “afspraken met leveranciers over gezamenlijke inkoop hebben we even op een laag pitje gezet. Het is leuk dat we dit kunnen aanbieden, maar hier ligt geen grote behoefte. We hebben onze focus verlegd naar een nieuw kantoorpand. Het huidige pand zit helemaal vol en met het nieuwe pand kunnen we meer mensen aan een werkplek helpen en ons netwerk uitbreiden. “

Peter: “Karlijn had een onderbuik gevoel, maar voor mij waren de resultaten toch wel iets anders dan ik had gedacht. Voor de toekomst is het denk ik belangrijk dat we blijven meten. We blijven luisteren naar ons gevoel, maar onderzoek kan dit staven!”

UnividualS is opgericht in 2008 door Karlijn Smeets – van Basten Batenburg en Peter Lammersma. Zelf huur ik een kamer in MiX Creative Co-Working van UnividualS en daarmee ben ik verbonden met Karlijn en Peter. Wil je meer weten over Unividuals?  Kijk dan op www.unividuals.nl.

Wil jij ook weten wat betrokkenen vinden van jou (nieuwe) product of dienst om te kunnen beslissen, verbeteren en vernieuwen? Neem voor meer informatie contact op met Lore Elzinga (lore@localhost)

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl