School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Waarom je niet alles zelf moet willen doen

25 juni 2015 door Lore Elzinga Reageer

papier stapelHet is al laat maar ik kan nog niet naar bed. Ik heb me voorgenomen om het vanavond af te maken: het omzomen van de nieuwe gordijnen met strijkband. Ik ben er al een paar dagen mee bezig. Het leek mij een mooie en goedkope oplossing. Maar waarom doe ik dit eigenlijk- vraag ik me nu af. Het kost me veel tijd en echt mooi wordt het niet. Misschien kan ik ze toch beter alsnog naar een naaister brengen. Had ik dat maar meteen gedaan!  Nina (een coach voor mensen met  problemen op het werk) had een vergelijkbaar probleem en pakte dit wél goed aan.

Geen tijd en onvoldoende expertise

Nina mailde me: “ik heb zelf twee onderzoeken uitgezet onder twee verschillende doelgroepen, maar ik heb geen tijd om hier zelf in te duiken. Toch wil ik graag zeker weten dat we alle inzichten er uit halen.  Daarnaast wil ik  graag een mooi rapport dat ik kan delen met anderen. Zou jij dit voor mij kunnen doen?” Ik ben in de data gedoken en heb hiervan een mooi rapport gemaakt. Nina vertelt wat het haar heeft opgeleverd dat ze de analyse en het rapport heeft uitbesteed.

Snel inzicht

Nina: “Het voorjaar en de zomer zijn altijd erg drukke tijden in mijn coachingspraktijk. Ik vind het dan ook het leukste om me bezig te houden met mijn cliënten. Ik heb dan te weinig tijd om rustig te gaan zitten voor een analyse van een onderzoek. Wel ben ik blij als ik de resultaten snel heb. Dan kan ik in de zomer nadenken hoe ik naar aanleiding van de resultaten, mijn diensten kan doorontwikkelen.”

Meer inzicht

Ze vervolgt: “Ik heb een vragenlijst uitgezet onder leidinggevenden en onder medewerkers. Ik wil graag in kaart te brengen waar leidinggevenden van medewerkers tegen aan lopen in de dagelijkse praktijk. Ik krijg regelmatig verzoeken om mensen daarin te begeleiden. Er blijkt vaak een gap te zitten tussen de aanpak van leidinggevenden en de behoeften van medewerkers zelf. Ik wil graag weten of mijn bevindingen kloppen. Daarnaast is het is interessant om kruisverbanden te ontdekken. Door het uit te besteden aan een onderzoeker weet ik zeker dat alle inzichten naar boven komen.”

Aantrekkelijk inzicht

Nina: “Het is belangrijk dat het rapport er mooi uitziet en de resultaten en conclusies duidelijk zijn. De inzichten die ik krijg uit het onderzoek wil ik graag delen door het onderzoek te plaatsen op mijn website en er blogs over te schrijven. Door deze kennis op een professionele manier te delen hoop ik dat steeds meer mensen goed tot hun recht komen in hun werk en werkgevers blij zijn omdat ze prima functioneren.”

Kortom: een mooi voorbeeld wat uitbesteden je kan opleveren. En ook voor mijzelf een goed leermoment, doe alleen dat waar je goed in bent!

 

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl