School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • Thuis Onderwijs Monitor
    • Promotermeter
    • Reputatie-scan
    • De Productinnovator
  • Werkwijze
  • Klanten
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Downloads
  • Over mij
  • Blog
  • Contact

Zijn waar de klant is

7 januari 2015 door Lore Elzinga Reageer

Ski klasTijdens de feestdagen was ik met mijn gezin op wintersportvakantie in Zwitserland. Gelukkig viel er de tweede week een pak sneeuw en konden we gaan skiën. Mijn twee oudste kinderen , 4 en 5 jaar, gingen op skiles. Wat mij opviel is dat de skischool uit Bellwald zeer klantgericht is. Wat doen zij goed en kun je hier van leren?

Introductie

Voordat de eerste skiles startte, verzorgde de baas van de skischool een introductie; Hoe gaan de lessen in zijn werk? Hoe worden de groepen ingedeeld? Hoe ziet het week programma er uit? Daarnaast stelde hij alle skileraren en -leraressen voor. Deze uitgebreide informatie was fijn om te horen en kwam erg professioneel over.

Ze zijn overal

Ook later in de week bleef de baas betrokken. Hij was aanwezig bij de fakkeltocht, groet je in het dorp, ik zag hem in het bergrestaurant en hij was bij de medaille uitreiking.  Ook de skileraren en -leraressen waren bij veel activiteiten aanwezig zoals de fakkeltocht en kinderdisco. De kinderen vinden het leuk om hun ‘juf’ ook op andere plekken dan de piste te zien. En voor de ouders ook fijn om de hele week betrokken te blijven.

Persoonlijke aandacht

De baas van de ski school maakt altijd met iedereen een praatje. Hij geeft je zelfs het gevoel dat hij je persoonlijk kent en nog herkent van het jaar daarvoor. Deze persoonlijke aandacht werkt. Hierdoor krijg je een goed en persoonlijk gevoel bij de skischool en laat je je kinderen met een gerust hart achter.

Herinnering

De laatste dag krijgen alle kinderen een medaille en een foto mee van hun skiklas. Dit zijn leuke herinneringen voor later en om aan iedereen thuis te laten zien. Op deze laatste dag was ook de baas weer aanwezig. Wat een professionele organisatie!

Een mooi voorbeeld van hoe persoonlijke aandacht en dicht bij je klant zijn werkt. Wij zijn er volgend jaar weer!

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Cijfers zijn nooit objectief
  • 2021: persoonlijk, emotie, aandacht en waarde
  • Op zoek naar de stem van je doelgroep: in 4 stappen naar succesvolle burgerparticipatie
  • 5 inspirerende bronnen over de Net Promoter Score
  • Aan jou de vraag: wat wil jij weten?

Tag Cloud

aanbevelen analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2021 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl