School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Impact met zichtbaarheid

7 maart 2019 door Lore Elzinga Reageer

De onderzoeksresultaten zijn binnen. Ze worden gepresenteerd aan een selecte groep. En dan? Wie gaat ermee aan de slag? Wie zorgt dat de inzichten verder worden verspreid en gaan leven?

Bedrijven besteden veel geld aan onderzoek, maar vaak wordt er te weinig mee gedaan. De KPI’s worden afgevinkt, het blijft hangen bij een klein groepje medewerkers of er wordt te weinig tijd besteed aan het vervolg. Hoe zorg je ervoor dat je impact hebt met je onderzoek? Dat de resultaten gaan leven en er iets mee wordt gedaan?

In beeld

Zorg voor zichtbaarheid. Steek je nek uit door het bijvoorbeeld net op een andere manier te presenteren. Ga de boer op, maak een rondje langs afdelingen of ga langs bij overleggen. Zorg ervoor dat zowel jij als de resultaten in beeld zijn.

Doe iets ongewoons

Thomas, interim marketing- en communicatiemanager bij een gemeente, mocht inzichten over het effect van een campagne presenteren aan de burgemeester. Hij kreeg 5 minuten de tijd. Meestal heeft de burgemeester weinig tijd en aandacht voor de marketing- en communicatieafdeling.

Deze keer kwam Thomas binnen met een aantal grote, mooi vormgegeven borden met resultaten. Dat trok meteen de aandacht. Hij kreeg volop de tijd om de borden met inzichten te presenteren. De burgemeester nam in de meeting direct een aantal besluiten. Zowel de presentatie en de besluiten zorgden voor veel buzz en energie binnen de gemeente. Thomas en de resultaten waren in beeld.

Durf jij je nek uit te steken?

Je nek uitsteken; daar is lef voor nodig. Vind je dat lastig? Ga dan eens na waarom. Wat houdt je tegen? Waar loop je op vast? Waarom zou je het niet doen? Heb je lef? Zorg er dan voor dat de organisatie de inzichten oppakt, dan heb jij impact.

Heb jij moeite met je nek uitsteken? Dan kan School of Insights je helpen met een workshop: Insight Inside. Mail voor meer informatie.

 

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl