School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Ontdek 6 voordelen van een eigen onderzoekstool

19 december 2019 door Lore Elzinga Reageer

Klantinzichten zijn belangrijk voor Anna.
Zij is marketingmanager in de entertainmentindustrie

Haar team zet maandelijks een onderzoek uit naar de bezoekerstevredenheid van evenementen.

Vaak maak ik (Lore) het onderzoeksrapport, zeker als Anna en haar team er geen tijd voor hebben.

Eén keer per jaar voer ik ook een imago- en naamsbekendheidsonderzoek voor Anna uit. Maar wist je dat ik hiervoor de eigen marktonderzoekstool van Anna’s bedrijf gebruik?

Het hebben van een eigen survey-licentie heeft grote voordelen:

Multifunctioneel

Een eigen onderzoektool kun je voor verschillende doeleinden gebruiken; bijvoorbeeld voor klant- en medewerkerstevredenheid, merkbeleving of evaluaties van events en projecten. En je kunt resultaten van verschillende onderzoeken combineren om interessante conclusies te trekken.

Direct toegang

In eigen beheer, heb je direct toegang tot alle resultaten uit het verleden.

Makkelijk kopiëren

Omdat je alle data op één plek hebt, kun je ook alle vragenlijsten, mailings en onderzoeken die je herhaalt, gemakkelijk kopiëren.

Grip op privacy

De databestanden van je klanten blijven in je eigen handen. Je hebt grip op het e-mail-afzenderadres en verwerkersovereenkomsten met de partij van de onderzoekstool.

Snel schakelen

Kleiner onderzoek, bijvoorbeeld een evaluatie van een project, kun je direct zelf opzetten en verspreiden. Misschien heb je een beetje hulp nodig, maar je hoeft niet eerst een apart offertetraject in met een onderzoeksbureau.

Hulp wanneer jij dat wil

Het gebruik van een eigen tool betekent niet dat je alles zelf hoeft te doen. Je kunt een externe marktonderzoeker toegang geven om onderzoeken voor jou uit te voeren. Of hulp inschakelen wanneer jij die nodig hebt. Dan kost het je zelf minder tijd en zo zorg je ook voor continue kwaliteit.

Wil je ook weten in welke mate de voordelen van een eigen onderzoekstool gelden voor jouw organisatie? Of welke tool je het beste kunt kiezen? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl