School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor mensen met een druk leven
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Trendrede 2019: Betekenis de nieuwe status, impact het nieuwe streven.

23 januari 2019 door Lore Elzinga 1 Reactie

‘Het vuur van verandering’ is de naam van de TrendRede 2019. “Het zijn vurige tijden en de veranderbehoefte is groot” (TrendRede 2019). Voor managers en marketeers is het belangrijk om in te kunnen spelen op verandering in positieve zin. Hiervoor heb je impact nodig: “Betekenis is de nieuwe status, impact het nieuwe streven” (bron: TrendRede 2019). Hoe kun jij in 2019 zorgen voor betekenis en impact?

Het aangaan van een gelijkwaardige verbinding

Alleen aandacht is niet meer genoeg. We willen ook van betekenis zijn en impact hebben. TrendRede 2019: “Het denken in aandacht (‘ik selfie dus ik besta’) is over zijn hoogtepunt heen. Aandacht is niet voldoende, we willen gekend zijn. We willen daadwerkelijk ons verhaal over kunnen brengen. Op aandacht volgt erkenning, op erkenning volgt betekenis. Betekenis is de nieuwe status, impact het nieuwe streven. En betekenis vinden we door een gelijkwaardige verbinding aan te gaan met anderen en samen een zinvol doel op te pakken.” Een bedrijf dat dit heel goed doet is FrieslandCampina. Een voorbeeld van een project: “FrieslandCampina werkt samen met de Vereniging van Nederlandse Voedselbanken met als doel om mensen in Nederland die onder de armoedegrens leven te voorzien van zuivelproducten” (bron: www.frieslandcampina.com). Welke gelijkwaardige verbinding kun jij aangaan met anderen? En welk zinvol doel kun jij oppakken om van betekenis te kunnen zijn en impact te hebben?

Menselijke maat

“Werkelijk leiderschap houdt meer in dan het management van getallen. De komende jaren proberen we de menselijke maat terug te vinden in het beleid en de uitvoer. Door de protocollen heen zien we elkaar weer staan” (bron: TrendRede 2019). Zowel voor medewerkers als voor klanten is het belangrijk dat zij centraal staan en niet de protocollen of getallen. Installatiebedrijf Verspeek geeft hier een prachtig voorbeeld van in een podcast van Sydney Brouwer: Alleen maar fans bij Installatiebedrijf Verspeek met Martijn Verspeek. Waarbij ze een niet-klant niet in de kou laten zitten door de mens centraal te zetten in plaats van de procedures.

Laat zien hoe je je producten en diensten maakt

Ambacht is weer terug: “Gericht zijn op het product in plaats van op onszelf. De authenticiteit, kwaliteit en uniciteit van een product dat op een duurzame leest geschoeid is. Bij ambacht horen ook nog eens geduld, voldoening en kans op mislukking. Dit zijn belangrijke drukverlagende aspecten in een wereld die neigt naar een snelle bevrediging” (bron: TrendRede 2019). Laat consumenten zien hoe je producten (en diensten) worden geproduceerd, dit zorgt voor verbinding tussen consument en producten. Fairphone is een bedrijf dat hierin voorop loopt. Het is heel transparant in het proces van het maken van de telefoons.

Van contact naar impact

Met het aangaan van gelijkwaardige verbindingen, de mens centraal en transparantie over je producten en diensten maak je echt contact. En hiermee zorg je in 2019 voor impact!

 

 

 

 

 

Reacties

  1. Peer Reinhard zegt

    24 januari 2019 om 21:55

    Wat een ontzettend goeie blog! Daar gaan we morgen direct mee aan de slag!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • Vis jij de vijver met potentiële studenten leeg? In 3 stappen inzicht in de wervingspotentie van opleidingen
  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl