School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Wat Ellen de Nationale Werkdruk & Zacht Werken Monitor oplevert

23 mei 2019 door Lore Elzinga Reageer

Ellen de Lange-Ros richt zich met haar bedrijf op ‘zacht werken’, waarbij je je energie slim inzet om je werk te doen, waardoor je meer bereikt op een ontspannen manier. Ze weet dat veel medewerkers worstelen met werkdruk en hard werken. Maar wat is hiervan de status op de Nederlandse arbeidsmarkt? Ellen wil graag meer inzicht hebben in dit thema om het beter onder de aandacht te kunnen brengen. Daarom zijn we samen de Nationale Werkdruk & Zacht Werken Monitor gestart. Een mooi visueel vormgegeven, landelijk onderzoek onder de gemiddelde Nederlander. Wat levert Ellen dit op?

Een monitor hoeft niet duur en grootschalig te zijn

Bij een monitor- of benchmarkonderzoek denk je al snel aan een grootschalig onderzoek met hoge kosten, maar dat hoeft niet. Door je onderzoek te verspreiden op social media, houd je de kosten zo laag mogelijk. Een bijkomend voordeel: de verspreiding op social media levert ook al aandacht op.

Benchmark

Ellen: “Naast het landelijke onderzoek kan ik de monitor ook inzetten bij mijn klanten. Bedrijven kunnen dan precies zien hoe zij scoren op ‘Zacht werken’ ten opzichte van de landelijke benchmark. Het voordeel is dat ik nu een eigen benchmark heb en het onderzoek zelf kan verspreiden onder mijn klanten. Zo ben ik niet afhankelijk van een groot onderzoeksbureau.”

Publiciteit en autoriteit

Een landelijke monitor kan ook zorgen voor publiciteit. Opvallende en interessante resultaten uit onderzoek worden vaak wel opgepakt door de pers. Zorg wel voor een goed persbericht en voldoende respons, zodat de pers het serieus neemt. Bovendien zet je jezelf neer als autoriteit en expert, iets dat ook door de media kan worden opgepikt. Of de Nationale Werkdruk & Zacht Werken Monitor de pers gaat halen, weten we nu nog niet, maar daar zetten we natuurlijk wel op in.

Inzicht en vertrouwen

Met het opzetten van een nationale monitor krijg je enorm veel belangrijke inzichten in jouw doelgroep of onderwerp. Ellen: “Een eigen monitor levert mij veel inzichten op die ik kan gebruiken om het thema ‘Zacht Werken’ breder onder de aandacht te brengen en waarmee ik klanten beter kan adviseren. Daarnaast geven inzichten uit onderzoek klanten vertrouwen, omdat ik feitelijke inzichten heb over mijn doelgroep. Mijn tip voor anderen die een monitor op willen zetten: zorg ervoor dat het er visueel mooi uitziet, dit maakt het leuk om in te vullen en verhoogt de respons.”

Wat wil jij onder de aandacht brengen?

De Zacht Werken Monitor laat zien dat onderzoeken allang niet meer alleen zijn voor grote organisaties of wetenschappelijke instituten. Ook jouw bedrijf of organisatie kan haar eigen monitor neerzetten en daarmee de toon aangeven in jouw branche.

Wil jij meer inzicht in je doelgroep of een bepaald onderwerp? Opgemerkt worden door de pers en gezien worden als autoriteit? En de beschikking hebben over een benchmark, zodat je ook zelf aanvullend onderzoek kunt doen? Zet dan je eigen landelijke monitor op. Wie weet staat jouw bedrijf of onderwerp dan binnenkort in een krantenkop!

Wil jij een eigen monitor opzetten of misschien ben je nieuwsgierig geworden naar de status van Zacht Werken binnen jouw organisatie? Stuur dan een mail naar voor meer informatie.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen analyse communicatie continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek management marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl