School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

5 manieren om goed contact met je klant te houden

26 maart 2020 door Lore Elzinga Reageer

En opeens ziet de wereld er heel anders uit. De coronacrisis raakt elk bedrijf.

Juist nu is contact met je klant essentieel.

Mede geïnspireerd door het webinar ‘Crisiscommunicatie in tijden van corona’ van Frankwatching, deel ik daarom graag met jou …

… 5 manieren om goed in contact met je klant te blijven.

1 Geef de juiste informatie op het juiste moment

Overspoel klanten niet met mails over dat je je bijvoorbeeld houdt aan de richtlijnen van het RIVM. Daar gaat iedereen vanuit.  Kies 1 kanaal (bijvoorbeeld je website) waarop je regelmatig actuele informatie zet. Dit zou je één keer per dag of één keer per week kunnen doen. Regelmaat in je communicatie geeft vertrouwen.

2 Pas je tone of voice aan

“Relatie komt voor informatie!”, zegt Ingrid van Frankenhuyzen (journalist en eigenaar van Communisenso). Geef niet alleen feitelijke informatie, maar beweeg mee op emotie. Laat zien dat je snapt dat het een rare tijd is. Wees voorzichtig met commerciële informatie, dat kan verkeerd vallen.

3 Maak het persoonlijk

Maak de informatie zo relevant en persoonlijk mogelijk voor de ontvanger. Kijk naar mogelijkheden van video-bellen of online contact met beeld. Mensen hebben behoefte aan persoonlijk contact op dit moment.

4 Wees open

Wees eerlijk, open en helder. Transparantie en duidelijkheid geven vertrouwen. Laat weten wat je weet en wat je niet weet. Het is niet erg dat je niet overal een antwoord op hebt. Dat begrijpen mensen. En gebruik eenvoudig taalgebruik.

5 Peil de behoefte

Tot slot, vraag je klant: “Waar heb jij behoefte aan in deze tijd?” en “Waar kan ik je mee helpen?” Dan kun je daar rekening mee houden en op inspelen.

Dus onthoud in ieder geval:

Relatie komt voor informatie.

Ik wens je veel sterkte in deze bijzondere tijd.

Lore

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl