School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

12 augustus 2021 door Lore Elzinga Reageer

“Consumenten missen 75% van de merken niet als deze zouden verdwijnen.”

En “Minder dan de helft van de merken wereldwijd (47%) wordt als ‘te vertrouwen’ gezien.”

Blijkt uit het onderzoek Meaningful Brands 2021.


Hoe kun je ervoor zorgen dat klanten vertrouwen in je bedrijf hebben?

Vertrouwen is snel weg

Zelf heb ik bijvoorbeeld vertrouwen in het bedrijf Picnic. Wanneer ze iets niet kunnen leveren, vertellen ze dat netjes en ontvang je een vervangend product. En als er iets kapotgaat onderweg trekken ze het keurig van je rekening af.

Ze sturen een sms als ze in de buurt zijn en de bezorgers zijn vriendelijk. Ook vind ik het fijn dat duurzaamheid hoog in het vaandel staat.

Maar als er een paar keer iets misgaat, is mijn vertrouwen ook zo weer weg en stap ik over naar een andere bezorgdienst. Ik zou het merk ook niet direct missen als het zou verdwijnen. Hoe kan Picnic ervoor zorgen dat ze zich onmisbaar maken en ik ze blijf vertrouwen?

Ontzorg en maak het nog persoonlijker

Het tegenovergestelde van vertrouwen is je zorgen maken. Nog meer ontzorgen zou mij helpen. Bijvoorbeeld door het bestellen nog makkelijker te maken en mijn account nog persoonlijker, zodat ik zelf zo min mogelijk hoef te doen.

Zorg voor een uniek aanbod

De producten en diensten zijn vergelijkbaar met die van andere aanbieders. Hierdoor is een overstap snel gemaakt. Door iets te bieden in het ontzorgen wat andere aanbieders niet doen, kan Picnic zich onmisbaar maken.

Blijven voldoen aan de verwachtingen

Tot nu toe heb ik er vertrouwen in dat ik elke week de boodschappen ontvang die ik besteld heb. Belangrijk is dat Picnic dit blijft waarmaken. Sleutelwoorden zijn: communicatie, flexibiliteit, geloofwaardigheid, menselijkheid, authenticiteit en transparantie.

Dus voeg daad bij woord en zorg ervoor dat je klant er niet te paard vandoor gaat.

Lore

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu onderzoek customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl