Klantinzichten zijn belangrijk voor Anna.
Zij is marketingmanager in de entertainmentindustrie
Haar team zet maandelijks een onderzoek uit naar de bezoekerstevredenheid van evenementen.
Vaak maak ik (Lore) het onderzoeksrapport, zeker als Anna en haar team er geen tijd voor hebben.
Eén keer per jaar voer ik ook een imago- en naamsbekendheidsonderzoek voor Anna uit. Maar wist je dat ik hiervoor de eigen marktonderzoekstool van Anna’s bedrijf gebruik?
Het hebben van een eigen survey-licentie heeft grote voordelen:
Multifunctioneel
Een eigen onderzoektool kun je voor verschillende doeleinden gebruiken; bijvoorbeeld voor klant- en medewerkerstevredenheid, merkbeleving of evaluaties van events en projecten. En je kunt resultaten van verschillende onderzoeken combineren om interessante conclusies te trekken.
Direct toegang
In eigen beheer, heb je direct toegang tot alle resultaten uit het verleden.
Makkelijk kopiëren
Omdat je alle data op één plek hebt, kun je ook alle vragenlijsten, mailings en onderzoeken die je herhaalt, gemakkelijk kopiëren.
Grip op privacy
De databestanden van je klanten blijven in je eigen handen. Je hebt grip op het e-mail-afzenderadres en verwerkersovereenkomsten met de partij van de onderzoekstool.
Snel schakelen
Kleiner onderzoek, bijvoorbeeld een evaluatie van een project, kun je direct zelf opzetten en verspreiden. Misschien heb je een beetje hulp nodig, maar je hoeft niet eerst een apart offertetraject in met een onderzoeksbureau.
Hulp wanneer jij dat wil
Het gebruik van een eigen tool betekent niet dat je alles zelf hoeft te doen. Je kunt een externe marktonderzoeker toegang geven om onderzoeken voor jou uit te voeren. Of hulp inschakelen wanneer jij die nodig hebt. Dan kost het je zelf minder tijd en zo zorg je ook voor continue kwaliteit.
Wil je ook weten in welke mate de voordelen van een eigen onderzoekstool gelden voor jouw organisatie? Of welke tool je het beste kunt kiezen? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Geef een reactie