School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

Wat Rutte en jij moeten doen om de ideeën van jongeren op te halen

27 mei 2020 door Lore Elzinga Reageer

Vorige week riep premier Rutte jongeren op met ideeën en suggesties te komen over de inrichting van de coronasamenleving. Dus vandaag wil ik je graag laten zien hoe je jongeren een stem kunt geven in de nieuwe samenleving.

 7 manieren om jongeren mee te laten denken

1.    Ga de straat op

De Gemeente Amsterdam is letterlijk de straat op gegaan voor de coronacampagne. Het campagneteam heeft jongeren op hangplekken gevraagd welke oproepen en oneliners echt aanslaan bij hen. Deze teksten kwamen vervolgens op de posters die door de hele stad zichtbaar zijn.  Hiermee kregen jongeren en jongerenwerkers erkenning voor hun positie – en sloeg de oproep ook aan bij de jongeren zelf.

2.    Voer een onlinegesprek

Jongeren houden van gemak en snelheid. Als je online het gesprek aan wilt gaan, kies dan voor conversational research. Dit is onderzoek in de vorm van een gesprek via een chatbot of vragen die zijn gebaseerd op een eerder gegeven antwoord. Deze manier van ondervragen past bij jongeren. Lees meer in het blogartikel: Van onderzoek naar conversatie.

3.    Vraag feedback via video

Jongeren maken veel meer video’s dan oudere generaties. Je kunt jongeren dan ook heel goed naar hun mening vragen door ze een video te laten opsturen. Airbnb zet dit al actief in voor feedback en krijgt hier veel inzicht mee. Video’s brengen emoties teweeg. Lees meer in het blogartikel: Videofeedback brengt data tot leven.

4.    Maak een podcast

Jongeren luisteren meer naar podcasts dan oudere generaties. Maak een podcast samen met jongeren om de stem van deze groep in beeld te brengen.

5.    Stuur gesproken berichten

Jongen zijn het meest eager om nieuwe technologieën te gebruiken. Twee derde verwacht over 2 jaar slimme speakers als Google Home en Alexa in gebruik te hebben, zo blijkt uit het onderzoek What’s Happening Online van Ruigrok | NetPanel.

Stuur jongeren een gesproken bericht, waar ze ook met spraak op kunnen reageren. Lees meer in het blogartikel: Survey trends: voice

6.    Zet polls uit op Instagram

“Instagram is naast een bron van inspiratie een belangrijk communicatiemiddel geworden”, signaleert merkstrateeg Baba Toure van bureau Hammerfest. Je kunt bijvoorbeeld via Stories de interactie met jongeren aangaan door polls uit te zetten.

7.    Gebruik WhatsApp als kanaal

Ook WhatsApp is een geschikt kanaal om jongeren te kunnen bereiken. WeAsk is een voorbeeld van een WhatsApp-tool voor marktonderzoek.

#jongerenaanzet

Genoeg manieren om jongeren mee te laten praten. En nog één advies aan Mark Rutte:

Maak een platform om alle ideeën van jongeren op één plek te verzamelen.

En ook jij kunt bijdragen door ideeën van jongeren op te halen.

Deel de inzichten door de hashtag #jongerenaanzet op social media te gebruiken.

Lore

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

aanbevelen big data communicatie continu onderzoek continu verbeteren customer journey data analyse enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek marketing marktonderzoek meten mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksmethode onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters sustainable experience trends vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl