School of Insights

  • Home
  • Onderzoek
    • B2B
    • Consumenten
    • Onderwijs
    • Klanten aan het woord
  • Coaching
    • Voor professionals
    • Voor werkgevers
  • Over School of Insights
    • Team onderzoek
    • Over coach Lore
  • Blog
  • Contact

5 inspirerende bronnen over de Net Promoter Score

28 oktober 2020 door Lore Elzinga Reageer

Wat is een goede Net Promoter Score?

Kun je landen met elkaar vergelijken?

Hoe zorg je voor interne betrokkenheid?

Bedrijven die de NPS gebruiken in klantonderzoek, stellen deze vragen. En dit zijn goede vragen, omdat het niet gaat om alleen het meten van dat ene cijfer.

Ben jij ook op zoek naar meer verdieping en wil je NPS gaan inzetten als ‘system’ (de klant in het dna van je organisatie)? Check dan de volgende websites:

Net Promoter System

Net Promoter System is een website van Bain met een podcast over bedrijven die het ‘NPS-system’ gebruiken om de klanttevredenheid te verbeteren. Ook hebben ze informatie over benchmarks en blogs over NPS.

Netpromoter.com

Netpromoter is een website met diverse e-books en bij Satmetrix Academy & Research kun je online trainingen volgen voor een NPS-certificaat en over Net Promoter Economics. Ook kun je hier benchmarks aankopen.

Integron

Op de website van Integron (een bureau voor klant- en medewerkersonderzoek) kun je het rapport NPS in Nederland B2B 2020 downloaden. Ook zijn er rapporten beschikbaar over klantbeleving per branche.

Retently

Retently is een softwarepartij met interessante blogs over NPS, NPS-benchmarks en customer succes.

Sydneybrouwer.nl

De podcast van Sydney Brouwer, met interviews over NPS(-system), klantbeleving en klantgerichtheid. Hij geeft veel mooie voorbeelden van klantgerichte bedrijven en de weg naar klantgerichtheid.

Dus laat je inspireren en kom in actie, zodat NPS meer wordt dan alleen een cijfer. En dan ben ik benieuwd wat jouw klanten hiervan merken.

Lore

 

Meer lezen op School of Insights over NPS? Een greep uit mijn blogs:

  • 3 essentiële aspecten voor het verhogen van de Net Promoter Score in B2B
  • De plussen en minnen van medewerkers beoordelen op de NPS
  • Waarom de mening van de middenmoot niet interessant is
  • Culturele verschillen en de Net Promoter Score; hoe ga je er mee om?
  • Net Promoter Score gaat over bevlogen medewerkers, niet over cijfers

 

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente Blog berichten

  • 5 trends voor marketing- en communicatieprofessionals in het onderwijs
  • Net Promoter 3.0: earned growth rate
  • De dilemma’s van burgerparticipatie
  • Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
  • Controle met onderzoek?

Tag Cloud

analyse big data communicatie community continu verbeteren customer journey enquete fans innovatie iso-certificering ISO 9001 klantbehoefte klantbehoeften klantbeleving klantbinding klant centraal klantcontact klantervaring klantgericht klantgerichtheid klantinzicht klantkennis klantonderzoek klantpanel klanttevredenheid klanttevredenheidsonderzoek kwalitatief onderzoek management marketing marktonderzoek meten MIE mobiel onderzoek mobile research Net Promoter Score nps onderzoeksrapport online enquete online onderzoek online vragenlijst promoters superpromoters trends verbeteracties vragenlijst

Copyright © 2023 · School of Insights · Webdesign: Kleurpunt.nl